fredag 7. oktober 2011

På tapeten

NIBs utfordring denne måneden er å vise fram bruk av tapet.
Som så mange andre har jeg fallt for Effingers Pip-tapet, med de små fine fuglene på. Egenlig liker jeg den grå varianten best, men her skal jeg vise fram en rosa versjon.

Dette skal bli en gave til husets datter. (Får håpe hun ikke leser dette, da.) Her har jeg skåret til en tapetbit og limt på et serveringsbrett i hvitbeiset eik. Enklere blir det ikke.

Et matchende krus og en tallerken er også del av presangen.

Jeg måtte bare "prøvekjøre" kruset først selv. :-) Jeg aner ikke hvorfor, men jeg elsker slike kopper med mønster på innsiden.

Å se mønsteret gå igjen på både brettet og tapeten er skikkelig fint.

Det rosa mønsteret inspirerte meg til å finne fram strikkepinnene og rosa garn. Det skal bli noe så enkelt som en oppvaskklut, som skal følge med presangen. Hun trenger jo noe pent å av tørke brettet med, må vite.

Selv om høsten definitivt har kommet, er det heldigvis enkelte planter som holder stand, og vi kan fremdeles nyte privilegiet av å hente inn noen blomster fra hagen. Rart egentlig, hvordan en slik enslig liten blomst kan løfte humøret hos meg.

Tror dere ikke te og kjeks vil smake godt når det blir servert på denne måten, da?

4 kommentarer:

Lene sa...

Heldige datter:-)

RoseSommer sa...

Så fint! Jeg har fått tilsendt noen fine tapetprøver, men har ikke helt funnet ut hva jeg skal bruke dem til. Men da jeg leste dette, så kom jeg på at jeg har et hvitt, ovalt fat som ligner ditt. DET kan jeg pynte opp! Tusen takk for tipset.

KROnPRINSESSENE sa...

Jo, det tror jeg ;)
Nydelig tapet og kreativitet...
Legger meg til som følger og titter snart innom deg igjen.
Lykke til i utfrordingen!
Klem May Helen

Anonym sa...

Så flott bruk av tapet! Pip-tapeten er veldig fin - heldige datter som får enså flot gave!
Klem