fredag 26. august 2011

Polka rose

Som så mange andre har jeg skapene fulle av kopper. Flere kaffeserviser står der og samler støv, og blir til nød dratt ut og dekket opp med en gang i året eller så, bare sånn at jeg kan si til meg selv at jeg bruker dem jo. Men har skap som flommer over noen gang stoppet meg i å ønske meg mer? Neida.
Nå har jeg kommet over et te-servise fra engelske Royal Doulton, som jeg synes er sååå nydelig.


Royal Albert Polka Rose - nydelig, ikke sant? Serviset er nytt av året, og er inspirert av 1930-tallets former og farger.

Den lysegrønne fargen er presis min favoritt, og rosene inni er så skjønne. Polkadotter har jeg vel egentlig aldri vært så opphengt i, men her var de liksom helt riktige. Det er noe deilig luksuriøst over tynt benporselen, og den delikate kremhvite fargen er mye finere enn det vanlige gråaktige hverdagsporselenet, synes jeg.
Jeg er helt sikker på at jeg ville blitt ørlite grann lykkeligere om jeg fikk morgenkaffen min servert fra dette kruset.
Og bare se på denne nydelige klokka. Sukk, det ville vel vært noe å ha på kjøkkenet. Men, har jeg bruk for den? Nei dessverre.
Engelskmenn tar det som regel helt ut når de lager tilbehør til sine servicer. Denne damen som har kjole med roser og polkadotter ville jeg nok aldri funnet på å kjøpe, men litt søt er hun jo da.

6 kommentarer:

sylvia sa...

såå nydelig det er, klart man blir glad av å få morgen te eller kaffe i dem..hihihi, hvor kjøper man dem da tro??
klem

Unknown sa...

SÅ søtt !!! Tror det er ett av de nydeligste servisene jeg har sett...og jeg elsker polkadotter også da ;o))) Hvor får man kjøpt dem???
Bli gjerne med på giveaway inne hos meg ;o))

Klem Elisabeth ;)

Husfruen of Hilltop House sa...

Ja, ikke sant det er nydelig? Jeg tror man får kjøpt det hos dem som fører Wedgewood.

Anonym sa...

Hehe, Royal Doulton; er ikke det serviset til Hyacinth Bucket da?
:-) Men søtt var det jo absolutt, uansett!!

Mie fra Mies Mirakler sa...

åh, ufattelig søtt, skjønner godt du falt for dette. *♥*

Husfruen of Hilltop House sa...

Til anonym: He he, jo jeg tror Royal Doulton er Mrs Bouquet's foretrukne porselen. Min engelske svigermor er litt den typen - very posh, ikke sant. Hun har to serviser fra RD, og hver gang det er i bruk passer hun veldig godt på å påpeke hvor fiiint dette er. Jeg er bestandig livredd for å knuse noe.