mandag 31. mai 2010

Velkommen til min nye blogg

Takk for at du stakk innom. Håper du vil like det du finner her.
Blogging er noe jeg har tenkt lenge på, men med en travel jobb, så har det liksom bare blitt skjøvet stadig lenger nedover på listen over ting som skal gjøres. Jeg har min levevei som journalist, og jeg var litt redd for at det å ta på seg mer skriving ville bety altfor mye tid bøyd over tastaturet.
På den annen side, som redaktør for et fagblad som for det meste dreier seg om veldig seriøse saker, fant jeg ut at jeg trengte et lite rom for å gjenfinne gleden i å skrive det jeg har lyst til om ting jeg liker. Ingen tidsfrister, ingen håpløse intervjuobjekter, ingen gørrkjedelige temaer. Oh, lykke!

Så velkommen igjen, til vårt hus på bakketoppen, ved en liten fjord på vestlandet. Innenfor disse fire veggene bor Hubby (engelsk kjælenavn for ektemann) og Husfruen i skjønn harmoni. (Så lenge Hubby tar mer eller mindre entusiastisk del i alle Husfruens mange oppussingsprosjekter, og så lenge hun ikke maser altfor mye om husrengjøring og andre slike kjedelige greier.)
Hilltop House er ikke akkurat et oppussingsobjekt, men det ser likevel ikke ut til å være ende på alle de tingene som må gjøres for å få det i den stand vi (det vil si Husfruen) ønsker. Om du har lyst, kan du følge med på våre små og store prosjekter her, og ta del i Husfruens små refleksjoner over gledene ved å være huseier. 


Ingen kommentarer: