mandag 25. oktober 2010

Skriften på veggen

Jeg har sett at såkalte veggord eller wallstickers med tekst har vært mektig populært blant interiørbloggerne en god stund, til tross for at VG bare for noen dager siden proklamerte at det er en ny trend. VG har altså ikke sett skriften på veggen like tidlig og tydelig som damene i bloglandia.
Selv har jeg vært litt treg med å hive meg på denne dilla. Jeg likte ideen av å ha tekst på veggene, men jeg synes det er litt kjedelig å ha det samme som alle andre. Så jeg prøvde forskjellige måter å unngå de masseproduserte greiene på.
Mitt første forsøk var en egen vri på soveromsklassikeren ”Always Kiss Me Goodnight”. Litt leking med Photoshop gav det drømmeaktige utseendet jeg var ute etter, og resultatet ble en morgengave til min kjære som havnet i glass og ramme over senga vår.

Fin, ikke sant?

Neste forsøk var å kjøpe flere ark med klistremerke-bokstaver for å lage egenkomponerte ord på veggene. Først ute var denne ved siden av kjøleskapet.

Her i gården oppfordres det ikke til dårlig samvittighet for kaloriene, nei. Vi har noen kilo for mye både Hubby og jeg (mest jeg), men man skal da kose seg med maten likevel, ikke sant?

En annen ting man absolutt skal kose seg med er kaffen. Vi simpelthen elsker god kaffe her i huset, så neste forsøk med klistremerkene var denne teksten på skapdøra over kaffemaskinen.


Teksten er artig synes jeg, men det var her problemet med bokstavene ble tydelig, for plutselig manglet jeg flere bokstaver. Det var bare to n’er på disse arkene, så i nøden måtte jeg snu en u opp ned. Det funker, så vidt.
Nå sitter jeg igjen med x’er, q’er, z’er og andre ubrukelig bokstaver, til jeg finner et morsomt ord med slike bokstaver.

Så jeg gav opp kombinasjonen av trend og originalitet, og fant ut at jeg skulle gå for de masseproduserte ordene likevel. Gjett om jeg ble sjokka da jeg så prisene rundt omkring. Det koster jo mange hundre kroner for et klistremerke! Men etter litt surfing fant jeg Fotoprint’n, som lagde omtrent det jeg ville ha for en overkommelig penge. De kunne dessuten levere i flere størrelser og farger, ikke bare sort. Jeg liker nemlig brunt bedre.

Jeg er veldig fornøyd med denne som henger under tallerkenhylla på kjøkkenet. Har også kjøpt et nytt ”kaffeord”, men det har ikke kommet på plass enda. Ønsker meg dessuten veldig en slik wallsticker med focaccia-oppskrift, men har foreløpig ikke funnet en som passer akkurat der jeg har lyst til å ha den. 

Denne ønsker velkommen til Hilltop House.

Og denne i sølvgrått pryder nattbordet mitt. Hva synes dere om denne lampefoten, forresten? 

Den sto igjen i huset her etter forrige eier, og jeg adopterte den umiddelbart. Skikkelig kitchy, men kul.

I tillegg har jeg kjøpt flere veggord til vaskerommet, som nå endelig kun er et par malingsstrøk fra å være ferdig. Gleder meg til å snart vise dere flere bilder derfra. 

5 kommentarer:

sylvia sa...

hei på deg.
å ja vegg ord må en ha, lurt å ha tavler å,for da kan man lett forandre om man vil.
nydelig hos deg med det du har gjort,
å den lampefoten var lekker..
klart en skal nyte maten,en lever bare en gang. å skal hele livet bestå av diett..nei..
vi er forskjellig alle sammen.sånn er det med den saken..
så du var i nærheten av meg en søndag du. har du bekjente på hisøy kanskje,eller var du i båt?
ønsker deg en flott dag.
klem fra sylvia

GroLinda sa...

Heisan ;o)
He he Sylvia er bestandig et hakk foran meg på bloggene ;o)
Flotte veggord du har laget. Det er veldig fint med sånne ord på vegger, dører og skap. Liker det ;o) Tusen takk for koselig hilsen ;o) Ja jeg tenkte å legge ut fler bilder snart. Må bare få organisert dem først. Vi var "tre kameraer" som la inn alt på data`n og da blir det litt rot. Men vi hadde en utrolig fin tur. Opplevde mye på 14 dager. Skulle gjerne vært i Efhesos også, men det ble så dyrt. Det er en gammel romersk ruinby med masse historie, men det får bli en annen gang.
Lampefoten var skikkelig søt den ;o) Passet inn i det andre du hadde der. Sier som Sylvia ;o) NYYYYT MATEN!! Ikke tenk kalorier og karbohydrater og alt det andre surret ;o) Kos dere med maten og hverandre!! Ønsker dere begge en strålende flott uke videre.
Klem fra Gro :o)

Marthe sa...

Nydelig med slike ord og sitater :-)

Fossestua sa...

Hei :)
Så herlige veggord du har laget! Genial å snu den u-en så den ble en n. Funket fint det.
Lampen synes jeg var kjempesøt. Hadde nok ikke passet inn hos meg, men likte den uansett.
Koselig at du ble med på giveawayen hos meg. Kanskje du vinner flere veggord?
Tvi tvi :)

Unknown sa...

Hei=)
Takk for hyggelig besøk hos meg;)
Jeg er vel en av dem som har tatt dette med skrift og veggord ganske langt, her er det tekst på ganske mange møbler;) liker det nå, men kjipt den dagen jeg går lei, jeg har nemlig malt dem på, for som du sier; de er dyre...
Syns det funket helt fint å snu u'en jeg, jeg hadde ikke lagt merke til det om du ikke hadde sagt det=)

Ha en finfin helg!